Dane o ruchu drogowym Niemiec są już dostępne

Navteq opublikował, że udostępnia dane historyczne o ruchu drogowym dla Niemiec. Jest to przełomowa informacja gdyż tego typu dane nie były dotychczas dostępne w tak skondensowanej formie możliwej do zakupu przez dostawców systemów nawigacyjnych. Podobne (może nawet bardziej szczegółowe dane dla Polski posiada NaviExpert), ale nie są one co jest zrozumiałe na sprzedaż.

Navteq udostępnił dane dla Niemiec dla 90% odcinków dróg. Jest to 200 tysięcy kilometrów dróg w Niemczech w tym w 15 aglomeracjach miejskich. Pięć „modeli” (typów) ruchu:

  • poniedziałki
  • wtorek-czwartek
  • piątek
  • sobota-niedziela

Wszystko dostępne w układzie 24 godzinnym z dokładnością do jednej godziny. W USA tego typu dane historyczne obejmują ponad 910 tysięcy kilometrów dróg.

3 Responses to Dane o ruchu drogowym Niemiec są już dostępne

  1. Marian pisze:

    Z przytoczonego źródła wynika, że NAVTEQ dysponuje dokładnymi danymi obejmujacymi nawet drobne uliczki 15 obszarów zurbanizowanych oraz na głównych drogach kraju. Ciekawe co z drogami o mniejszym znaczeniu, ale poza obszarami zurbanizowanymi i jak się to ma do jakości map prędkości NaviExperta? Czy mapy publikowane obok są istotnie tak rzadkie (tylko drogi główne)?

    Ciekawe jaką zastosowano technologię. Może satelitarną? Jeśli tak, to zrobienie map dla dowolnego kraju jest problemem biznesowym, a nie technicznym lub organizacyjnym. Zaczęło się od Niemiec. Pytanie kiedy dojdzie do nas i jakie będą tego konsekwencje.

  2. NaviExpert posiada mapy średnich prędkości na wszystkich drogach, na których jeździli jego użytkownicy. Są to bardzo dokładne mapy z poszczególnych dni tygodnia i godziny. Publikujemy oczywiście tylko mapy schematyczne i centra głównych miast z drogami przelotowymi.

  3. Marian pisze:

    Kilka technologii jest już znanych: wykorzystanie tras rejestrowanych przez urządzenia nawigacyjne off-line, pobieranych następnie przez producenta w trakcie połączeń aktualizujących mapy oraz obserwacja prędkości telefonów komórkowych przemieszczających się wraz z właścicielami w samochodach (informacja uzyskiwana przy współpracy z operatorem). No i oczywiście przekazywanie przez GPRS informacji o położeniu i prędkości samochodów wyposażonych w GPS: w Polsce do tego grona dołączył ostatnio SpeedAlarm.

Dodaj komentarz